Εισήγηση Προέδρου
Επιτροπής Διαχείρισης Υδάτων
& Κυκλικής Οικονομίας
Κωνσταντίνου Ζέρβα,
Δημοτικού Συμβούλου Θεσσαλονίκης
ΟΜΙΛΙΑ ΠΡΟΣΥΝΕΔΡΙΑΚΗΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ
ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΥΔΑΤΩΝ & ΚΥΚΛΙΚΗΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
Ιωάννινα, 26 Σεπτεμβρίου 2024
Αξιότιμες Συναδέλφισσες,
Αξιότιμοι Συνάδελφοι,
Θα ήθελα πριν ξεκινήσω την
τοποθέτησή μου να μεταφέρω τα θερμά μου συγχαρητήρια στους ανθρώπους της
Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος (ΚΕΔΕ) που συμμετείχαν στην τόσο επιτυχή
οργάνωση του φετινού Προσυνεδρίου της ΚΕΔΕ.
Η φετινή Προσυνεδριακή Συνάντηση,
όπως κάθε φορά που διεξάγεται, αποτελεί μια συνάντηση όχι μόνο απολογισμού -
για το τι πράξαμε μέχρι σήμερα για το σύνολο των Δήμων της Χώρας μας - αλλά
και μια συνάντηση προγραμματισμού - που θέλουμε να φτά-σουμε και πως μπορούμε
να εργαστούμε ακόμη πιο αποτελεσματικά προς όφελος των Δήμων, των Πολιτών και
του Περιβάλλοντος.
Όπως γνωρίζετε πολύ καλά, η Επιτροπή Υδάτων & Κυκλικής Οικονομίας της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος (ΚΕΔΕ) έχει επεξεργαστεί τα τελευταία χρόνια και συνεχίζει να επεξεργάζεται μέχρι και σήμερα μια σειρά από κρίσιμα ζητήματα που απασχολούν την Τοπική Αυτοδιοίκηση της «επόμενης ημέρας». Στην ατζέντα των θεμάτων της συγκατα-λέγονται 2 πολιτικές που απασχολούν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τις Κεντρικές Υπηρεσίες της Χώρας μας και προφανώς τους Δήμους: την Πολιτική στον τομέα των Αποβλήτων, καθώς και την Πολιτική στον τομέα των Υδάτων.
Θέματα εξαιρετικά δύσκολα και
σύνθετα, ειδικά εκείνα που αφορούν στα ζητήματα των «Αποβλήτων» στα οποία και
αφιερώνεται το μεγαλύτερο μέρος της Ομιλίας μου, που όμως είναι αναγκαίο να
ενσωματώσουμε στην καθημερινή μας λειτουργία, για να έχουμε:
Δήμους
ισχυρούς και ικανούς να προσφέρουν υπηρεσίες υψηλής ποιότητας στην
καθημερινότητα των Πολιτών.
Πράσινες,
Υγιείς, Ανθεκτικές και Βιώσιμες πόλεις.
(και)
Πολίτες που θα ζουν με μία ποιότητα ζωής που αρμόζει στην εποχή μας.
Με αφετηρία τη σημερινή
Προσυνεδριακή Συνάντηση θα μοιραστώ μαζί σας κάθε ειδική γνώση και
επικαιροποιημένη πληροφορία που αποκτήθηκε στους τομείς των Αποβλή-των και των
Υδάτων, μέχρι και από το πρόσφατο παρελθόν με το υπό διαβούλευση Νο-μοσχέδιο
του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας. Εύχομαι, όλοι μας, μετά από τη
σημερινή Προσυνεδριακή Συνάντηση, αλλά και εκείνη που θα ακολουθήσει στην
Αθήνα, καθώς και το Ετήσιο Συνέδριό μας στη Ρόδο, να αφουγκραστούμε την μεγάλη
προσπά-θεια που γίνεται από την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος για όλους τους
Δήμους της Χώρας μας και καθένας από τη θέση του να συμβάλλει σε αυτόν τον
αγώνα. Οτιδήποτε μας κάνει πιο καλούς, μάς κάνει σίγουρα και πιο
αποτελεσματικούς στη στοχοθεσία που έχουμε ορίσει.
Ξεκινώντας στο σημείο αυτό την
τοποθέτησή μου, θα μου επιτρέψετε αρχικά να αναφέ-ρω ως Πρόεδρος της Επιτροπής
Υδάτων & Κυκλικής Οικονομίας της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος (ΚΕΔΕ), πως
τα «Απόβλητα» και η «Διαχείρισή» τους - αν και αποτελού-σαν ανέκαθεν μια
κεντρική συνιστώσα της περιβαλλοντικής πολιτικής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, και
κατ’ επέκταση και της Χώρας μας ως Κράτος-Μέλος της ΕΕ - για την Τοπι-κή
Αυτοδιοίκηση Α’ Βαθμού είχαν πάντα τον μεγαλύτερο συντελεστή βαρύτητας και
α-ποτελούσαν αναπόσπαστο μέρος της καθημερινής λειτουργίας της και της επίσης
καθη-μερινής επαφής της με τον Πολίτη. Οφείλουμε δε να επισημάνουμε στο σημείο
αυτό πως σήμερα οι Δήμοι της Χώρας καλούνται να διαχειριστούν πολύ πιο σύνθετες
και δύσκολες καταστάσεις γύρω από τα «Απόβλητα», αφού η διαχείρισή τους είναι
άμεσα εξαρτώμενη και συνυφασμένη με έννοιες, όπως η «Κλιματική Αλλαγή», η
«Προστασία των Εδαφών και των Υδάτων», η «Μείωση της Κατανάλωσης των Φυσικών
Πόρων», κ.λπ.
Ζητήματα, δε όπως η «Προσαρμογή
της διαχείρισης των απορριμμάτων στο Ευρωπαϊκό κεκτημένο», η «Εξέλιξη και οι
προοπτικές στη διαχείριση των απορριμμάτων», το «Τέλος ταφής», η «Ανακύκλωση»,
η «Διαλογή στην Πηγή (ΔσΠ)», τα «Απόβλητα και προοπτικές κυκλικότητας», κ.ά.,
είναι μερικά από τα μείζονα ζητήματα που απασχολούν Τοπική Αυ-τοδιοίκηση της
«επόμενης ημέρας». Ζητήματα αρκετά δύσκολα από τα εγγενή τους χα-ρακτηριστικά
που δυστυχώς καθίστανται ακόμη πιο δύσκολα κύρια:
- λόγω
της στρεβλής κατάστασης, όπως έχει διαμορφωθεί τα προηγούμενα χρόνια, από τις
Κεντρικές Υπηρεσίες τους Κράτους στον τομέα της πολιτικής των Αποβλή-των,
- αλλά
και λόγω της μεθοδευμένης προσπάθειας που γίνεται ανά τακτά διαστήματα
αρμοδιότητες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α’ Βαθμού να αφαιρεθούν και να
εκχωρηθούν στο αρμόδιο Υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας.
Στον αντίποδα των όσων μόλις σας
ανέφερα, σχετικά με τη στρεβλή κατάσταση στον το-μέα των αποβλήτων και την
προσπάθεια υφαρπαγής των συνταγματικά κατοχυρωμένων αρμοδιοτήτων των Δήμων,
οφείλω να επισημάνω και να αναδείξω την συστηματική και διαρκή προσπάθεια που
γίνεται από την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος (ΚΕΔΕ), μέσω και της αρμόδιας
Επιτροπής Υδάτων και Κυκλικής Οικονομίας, να δηλώνει παρόν σε κάθε Νομοσχέδιο
που προβλέπει διατάξεις άδικες για την Τοπική Αυτοδιοίκηση Α’ Βαθμού και να
επισημαίνει εντόνως και προς κάθε κατεύθυνση τα «κακώς κείμενα». Ότι δηλαδή
έγινε και στο πρόσφατο Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος &
Ενέργειας με τίτλο “Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης των
αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των
έργων ενέργειας και την αντιμε-τώπιση πολεοδομικών ζητημάτων”.
Στο σημείο αυτό θα ήθελα και από
τη θέση του Προέδρου της Επιτροπής Υδάτων και Κυκλικής Οικονομίας να συνοψίσω
θέσεις που έχουμε εκφράσει κατά καιρούς για τους τομείς των Αποβλήτων και των
Υδάτων.
Για το τέλος ταφής, είναι γνωστό
σε όλους ότι η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος επα-νειλημμένως εξέφρασε την
αντίθεσή της απέναντι στο σκεπτικό του «τέλους ταφής», και πάντα με
τεκμηριωμένες σκέψεις και επιχειρήματα! Το »τέλος ταφής» εξόντωσε οικονο-μικά
τους Δήμους και τους φόρτωσε με τις ευθύνες που κανονικά θα έπρεπε να
αποδο-θούν στο Κεντρικό Κράτος για την ολιγωρία του στα θέματα της διαχείρισης
των απο-βλήτων. Και εδώ η θέση μας είναι συγκεκριμένη και αδιαπραγμάτευτη…το
«τέλος τα-φής» είναι οικονομικοί πόροι των Δήμων και θα πρέπει να τους
επιστραφούν για την προμήθεια εξοπλισμού σχετικού με τη συλλογή και διαχείριση
των αποβλήτων, για την προαγωγή και την αύξηση της ανακύκλωσης και της ΔσΠ, για
την ενεργοποίηση του ε-νεργοποίηση του «Πληρώνω όσο Πετάω» (Pay As you Throw),
για την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των τοπικών κοινωνιών, κ.λπ. Όπως, τέλος,
γνωρίζετε για το «τέλος ταφής» εκκρεμεί η εκδίκαση της προσφυγής μας στο
Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ).
Για τους Φορείς Διαχείρισης
Στερεών Αποβλήτων (ΦοΔΣΑ) και ειδικά για τις σχετικές διατάξεις που εισήχθησαν
στο πρόσφατο Νομοσχέδιο του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας η Κεντρική
Ένωση Δήμων Ελλάδος ζήτησε την απόσυρση των Άρθρων 5 και 6 που αφορούσαν στη
συγχώνευση των ΦοΔΣΑ Δυτικής Ελλάδος και Θεσσαλίας, καθ’ ό-σον: (α) δεν υπήρξε
η απαιτούμενη διαδικασία διαβούλευσης, (β) δεν υφίστανται μελέτες και
επιχειρησιακά σχέδια που να τεκμηριώνουν επαρκώς την αναγκαιότητα των
συνε-νώσεων, (γ) δεν επιλύουν χρόνια προβλήματα των ΦοΔΣΑ (βλ. ανάγκες σε
προσωπικό, κ.λπ.), (δ) δεν διευκρινίζονται με εμπεριστατωμένο τρόπο τα ζητήματα
ενημέρωσης και λειτουργίας των νέων Φορέων. Σε κάθε περίπτωση οι αναγκαστικές
συνενώσεις απορ-ρίφθηκαν ως σκεπτικό και τέθηκε ως απαραίτητη προϋπόθεση ο
διάλογος και η κοινωνι-κή συναίνεση που θα εκφράζει την οικεία βούληση σε κάθε
Περιφέρεια.
Για τις εισφορές των Δήμων υπέρ
των ΦοΔΣΑ, επισημάναμε την εντύπωσή μας ή άλλως και την πικρή γεύση μας περί
του καθορισμού του τρόπου είσπραξης των εισφορών από τους Δήμους υπέρ των ΦοΔΣΑ
(βλ. διατάξεις του άρθρου 7 του πρόσφατου Νομοσχεδίου του Υπουργείου
Περιβάλλοντος και Ενέργειας). Προβλέπεται παρακράτηση από τη ΔΕΗ ή τον
εναλλακτικό πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας από τα έσοδα του ενιαίου ανταποδοτι-κού
τέλους καθαριότητας και φωτισμού του οικείου Δήμου και απόδοση στον ΦοΔΣΑ. Αν
δε το οφειλόμενο ποσό του οικείου Δήμου είναι μεγαλύτερο των αντίστοιχων εσόδων
του από το ενιαίο ανταποδοτικό τέλος καθαριότητας και φωτισμού, τότε με αίτημα
που υποβάλλεται στο Υπουργείο Εσωτερικών (από τον Πρόεδρο ΦοΔΣΑ) παρακρατείται
από τους κεντρικούς αυτοτελείς πόρους του υπόχρεου δήμου και αποδίδεται από
στον ΦοΔΣΑ. Εν ολίγοις, αντιλαμβανόμαστε διατάξεις που εκφράζουν μια αγωνία
είσπραξης των εισφορών από τους Δήμους υπέρ των ΦοΔΣΑ.
Για την συστηματική προσπάθεια
υφαρπαγής συνταγματικά κατοχυρωμένων αρμο-διοτήτων των Δήμων και εκχώρησής τους
στο αρμόδιο Υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας, παραπέμπουμε στο πιο
πρόσφατο παράδειγμα – εκείνο των διατάξεων του Άρθρου 10 του πρόσφατου
Νομοσχεδίου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Στο Άρθρο αυτό
διατυπώνονται διατάξεις για την δυνατότητα εκχώρησης αποκλειστι-κών
αρμοδιοτήτων των Δήμων στο ΥΠΕΝ. Συγκεκριμένα, διατυπώνεται ότι το Υπουρ-γείο
Περιβάλλοντος & Ενέργειας δύναται να συνάπτει με την Κεντρική Ένωση Δήμων
Ελ-λάδας και τον Ελληνικό Οργανισμό Ανακύκλωσης προγραμματική σύμβαση και να
ανα-λαμβάνει, ως Προϊσταμένη και Αναθέτουσα Αρχή, για λογαριασμό των Δήμων και
κατό-πιν σύμφωνης γνώμης του αρμοδίου οργάνου τους, δράσεις για την προμήθεια,
των μέ-σων για την υλοποίηση της χωριστής συλλογής και μεταφοράς λοιπών
ανακυκλώσιμων υλικών και βιοαποβλήτων. Ειδικά για τους ορεινούς και νησιωτικούς
δήμους με μόνιμο πληθυσμό δέκα χιλιάδων (10.000) κατοίκων και κάτω (*Oι Δήμοι
της κατηγορίας αυτής αφορούν στο 5-10% του πληθυσμού), επιπλέον της παροχής των
προαναφερόμενων μέσων, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας δύναται να
αναλαμβάνει και δράσεις για την παροχή υπηρεσιών για την εφαρμογή της χωριστής
συλλογής και μεταφοράς α-νακυκλώσιμων υλικών και βιοαποβλήτων, με την
προαναφερθείσα διαδικασία. Η δε δα-πάνη για την εφαρμογή των δράσεων, θα
χρηματοδοτείται από τους πόρους του τέλους ταφής του άρθρου 38 του ν. 4819/2021
(Α΄136). Για τη διενέργεια τέλος της διαγωνιστι-κής διαδικασίας δύναται στην
προγραμματική σύμβαση να συμβάλλεται και Φορέας Δια-χείρισης Στερεών Αποβλήτων
που αποδεδειγμένα διαθέτει τεχνική επάρκεια και ικανή στελέχωση.
Διερωτάται κανείς εδώ..
Από
που προκύπτει ότι το Υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας διαθέτει επαρκές
προσωπικό για την υλοποίηση και παρακολούθηση των απαιτούμενων διαγωνιστι-κών
διαδικασιών και συμβάσεων (;).
Από
που προκύπτει ότι το Υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας μπορεί να
υλο-ποιεί δράσεις για την προμήθεια, των μέσων για την υλοποίηση της χωριστής
συλ-λογής και μεταφοράς λοιπών ανακυκλώσιμων υλικών και βιοαποβλήτων, με
μεγα-λύτερη ευελιξία και επιτυχία από τους ΟΤΑ Α’ Βαθμού (;).
Στο σημείο αυτό οφείλω να
επισημάνω πως στο ίδιο πνεύμα με τις διατάξεις του Άρθρου 10 είναι και το Άρθρο
12 του πρόσφατου Νομοσχεδίου του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας. Στο
Άρθρο αυτό προκύπτουν ζητήματα αφαίρεσης της αρμοδιότητας δια-χείρισης των
αποβλήτων από τους ΟΤΑ και άσκησής της από τον Γενικό Γραμματέα Συ-ντονισμού
Διαχείρισης Αποβλήτων του Υπουργείου Περιβάλλοντος. Πρόκειται για δια-τάξεις
αμιγώς αντισυνταγματικές, αφού στο 102 του Συντάγματος ορίζονται ρητά τα ε-ξής:
«1. Η διοίκηση των τοπικών υποθέσεων ανήκει στους οργανισμούς τοπικής
αυτο-διοίκησης πρώτου και δεύτερου βαθμού. Υπέρ των οργανισμών τοπικής
αυτοδιοίκησης συντρέχει τεκμήριο αρμοδιότητας για τη διοίκηση των τοπικών
υποθέσεων. Νόμος κα-θορίζει το εύρος και τις κατηγορίες των τοπικών υποθέσεων,
καθώς και την κατανομή τους στους επί μέρους βαθμούς. Με νόμο μπορεί να
ανατίθεται στους οργανισμούς το-πικής αυτοδιοίκησης η άσκηση αρμοδιοτήτων που
συνιστούν αποστολή του Κράτους. (…..) (…..) 4. Το Κράτος ασκεί στους
οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης εποπτεία που συνίσταται αποκλειστικά σε
έλεγχο νομιμότητας και δεν επιτρέπεται να εμποδίζει την πρωτοβουλία και την
ελεύθερη δράση τους. O έλεγχος νομιμότητας ασκείται, όπως νό-μος ορίζει...
Πλέον της ως άνω αναφερόμενης
αντισυνταγματικότητας, διατυπώνονται διατάξεις «θολές» και «αμφίσημες».
Ποιος
θα αποφασίζει ότι τα μέτρα που έχουν ληφθεί από τους αρμόδιους φορείς «…δεν
είναι επαρκή…» (;).
Ποιος
θα αποφασίσει περί της «τεκμηριωμένης αδυναμίας ή αδράνειας του Δήμου» (;).
Ποιος
θα αποφασίσει ότι η δαπάνη των μέτρων που θα υλοποιηθούν θα πρέπει να
καταλογιστεί στον Δήμο και το αντίστοιχο ποσό της δαπάνης να παρακρατηθεί από
τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους (;).
Για τα ζητήματα της ανακύκλωσης
οφείλουμε να πούμε ότι διαχρονικά έχουμε εκφρά-σει ως Κεντρική Ένωση Δήμων
Ελλάδος ένα σημαντικό αριθμό θέσεων. Μεταξύ άλλων, στο πρόσφατο Νομοσχέδιο του
Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας, έχουμε πει πως θα πρέπει εκτός από
την αναφορά στους πόρους του ΕΟΑΝ να γίνεται σαφής καθο-ρισμός του μηχανισμού
στήριξης των Δήμων που κάνουν την περισυλλογή και την μετα-φορά, και των ΚΔΑΥ
που κάνουν τη διαλογή και επεξεργασία, είτε απευθείας είτε μέσω των συστημάτων
(ΕΕΑΑ).
Για τα ζητήματα τα σχετικά με την
εφαρμογή συστήματος επιστροφής εγγύησης και με την εναλλακτική διαχείριση των
δημοτικών αποβλήτων συσκευασίας που εντάσ-σονται σε σύστημα επιστροφής εγγύησης
έχουμε επισημάνει ότι οι πρόσφατες διατά-ξεις του Νομοσχεδίου του Υπουργείου
Περιβάλλοντος & Ενέργειας (Άρθρα 13, 14 και 15) δεν επιλύονται τα βασικά
προβλήματα της κάλυψης των εισφορών των παραγωγών για το σύνολο των συσκευασιών
που παράγουν. Έχει προταθεί από πλευράς
Κεντρικής Έ-νωσης Δήμων Ελλάδος η κάλυψη της διαφοράς που προκύπτει μεταξύ των
παραγόμε-νων ποσοτήτων και των ποσοτήτων που συλλέχθηκαν από το DRS, όχι στο
ίδιο το σύ-στημα των παραγωγών, αλλά πληρώνοντας σε συστήματα άλλα που
συμμετέχουν στη συλλογή μεταφορά και διαχείριση υλικών, δηλαδή στους Δήμους και
στα ΚΔΑΥ.
Τέλος, αν και κεντροβαρικά η
παρούσα Ομιλία μου εστίασε κατά κύριο λόγο στα σημα-ντικά ζητήματα των
«Αποβλήτων», οφείλω εκ της θέσεώς μου ως Πρόεδρος της Επιτρο-πής Υδάτων και
Κυκλικής Οικονομίας να πω πως η Επιτροπή έχει εργαστεί και έχει δια-τυπώσει σημαντικές
θέσεις και για τα ζητήματα των «Υδάτων». Ενδεικτικά αναφέρω, μία εκ των
τελευταίων θέσεών μας, σύμφωνα με την οποία το αρμόδιο Υπουργείο Περιβάλ-λοντος
& Ενέργειας με την πρόφαση της αντιμετώπισης της λειψυδρίας, χωρίς να έχει
καταρτίσει και παραδώσει στην ΚΕΔΕ και στην ΕΔΕΥΑ κανένα Σχέδιο Νόμου, όπως
εξάλ-λου είχε δεσμευτεί, προβαίνει σε αποσπασματικές και μη συνεκτικές μεταξύ
τους δηλώ-σεις για αναγκαστικές συνενώσεις των ΔΕΥΑ, που προφανώς αντίκεινται
στο Σύνταγμα και στους Νόμους που διέπουν την λειτουργία τους, καθώς και την
προστασία των λει-τουργικών και περιουσιακών δικαιωμάτων τους. Στο πλαίσιο των
προαναφερθέντων οφείλουμε να επισημάνουμε, επίσης, ότι η Κεντρική Ένωση Δήμων
Ελλάδος έχει κατα-θέσει συγκεκριμένη και επιχειρησιακά τεκμηριωμένη λύση για
τις ΔΕΥΑ, την οποία το αρμόδιο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας οφείλει να
δει με την δέουσα προσο-χή.
Αξιότιμες Συναδέλφισσες,
Αξιότιμοι Συνάδελφοι,
Θα μου επιτρέψετε να κλείσω την
Ομιλία μου επανερχόμενος κύρια στο θέμα των απο-βλήτων – ένα θέμα που
απασχολούσε, απασχολεί και θα συνεχίσει να απασχολεί την Το-πική Αυτοδιοίκηση
Α’ Βαθμού. Με βάση τα όσα έχω αναφέρει μέχρι στιγμής είναι σαφές πως πάγια και
αδιαπραγμάτευτη θέση της ΚΕΔΕ είναι πως η διαχείριση των Αστικών Στερεών
Αποβλήτων (ΑΣΑ) αποτελεί ίσως την μεγαλύτερη ευθύνη της Τοπικής Αυτοδιοί-κησης
Α' Βαθμού. Ο δε δημόσιος χαρακτήρας της διαχείρισης των αστικών αποβλήτων είναι
συνταγματικά κατοχυρωμένος. Θα πρέπει δε να γίνει ευρέως αποδεκτό ότι οι Δή-μοι
όλα αυτά τα χρόνια δεν επιτέλεσαν ποτέ ένα ρόλο απλού συλλέκτη αποβλήτων, αλλά
κατείχαν πάντα ένα πρωταγωνιστικό και ουσιαστικό ρόλο στη διαχείριση των
αποβλή-των, συμβάλλοντας σε καθημερινή βάση με όλες τις δυνάμεις τους και τα
μέσα που διέ-θεταν στη διασφάλιση της προστασίας του περιβάλλοντος και στην
ανθρώπινη υγεία.
Σας διαβεβαιώνω, τέλος, ότι ο Α’
Βαθμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης θα συνεργαστεί με τις Κεντρικές Υπηρεσίες, όπου
απαιτείται, προκειμένου να κερδηθεί η μάχη για την διαχεί-ριση των Αποβλήτων,
την ανακύκλωση, την προστασία του περιβάλλοντος και τη δια-σφάλιση της
ανθρώπινης υγείας. Με διατάξεις, όμως, δίκαιες και κυρίως επαρκώς μελε-τημένες.
Κωνσταντίνος Ζέρβας
Πρόεδρος Επιτροπής
Διαχείρισης Υδάτων & Κυκλικής
Οικονομίας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου