Κατάρτιση Συνδυασμών Υποψηφίων Δημάρχων σύμφωνα με τον Ν.4804/2021

 


Του Δημήτρη Ι. Κατσούλη

Ο νομοθέτης του Ν. 4804/2021 καταστρώνει την αποκλειστική υποψηφιότητα μέσω ενιαίου συνδυασμού Υποψηφίου Δημάρχου, ήτοι συνδυασμού που περιλαμβάνει εκτός του υποψηφίου Δημάρχου, τους υποψηφίους δημοτικούς συμβούλους και τους υποψηφίους συμβούλους των δημοτικών κοινοτήτων. Καταργήθηκε δηλαδή η δυνατότητα συγκρότησης ανεξαρτήτων συνδυασμών για την εκλογή των οργάνων των κοινοτήτων.

1.     Αριθμός Υποψηφίων ανά Συνδυασμό Υποψηφίου Δημάρχου[1].

Κάθε συνδυασμός εκτός των υποψηφίων δημοτικών συμβούλων πρέπει υποχρεωτικά να έχει υποψηφίους προέδρους και συμβούλους κοινότητας σε ποσοστό 80% των δημοτικών κοινοτήτων, προκειμένου να ανακηρυχθεί και να συμμετέχει στις εκλογές.

Σε κάθε εκλογική περιφέρεια Δήμου (Δημοτική Ενότητα) ο συνδυασμός υποχρεωτικά έχει τουλάχιστον τόσους υποψηφίους όσες οι έδρες της εκλογικής περιφέρειας. Ο αριθμός αυτός μπορεί να επαυξηθεί έως το 150% του αριθμού των εδρών.

Στις δημοτικές κοινότητες που εκλέγουν συμβούλια, ήτοι στις άνω των 300 κατοίκων ο αριθμός των υποψηφίων πρέπει να είναι ίσος με τον αριθμό των εδρών του συμβουλίου της κοινότητας ο οποίος μπορεί να επαυξηθεί έως και 150% των εδρών αυτών.

Το ίδιο ισχύει και στις δημοτικές κοινότητες με πληθυσμό κάτω από 300 κατοίκους στις οποίες οι υποψήφιοι πρόεδροι σε κάθε συνδυασμό πρέπει να είναι από ένας (1) εως και τρεις (3).

Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις για τον υπολογισμό της προσαύξησης των υποψηφίων το κλάσμα όταν από μισό και άνω προσμετράται ολόκληρος ο επόμενος αριθμός.

Στον  συνολικό αριθμό των υποψηφίων του συνδυασμού, ήτοι επί του συνόλου των υποψηφίων δημοτικών συμβούλων, προέδρων και συμβούλων κοινότητας, το 40% υποχρεωτικά πρέπει να είναι του ιδίου φύλου. Και στην περίπτωση αυτή όταν το κλάσμα είναι ίσο με το μισό και άνω προσμετράται στην επόμενη ακέραια μονάδα.

Ο κάθε υποψήφιος μόνο για την εκλογή σε ένα όργανο μπορεί να θέσει υποψηφιότητα καθώς και σε έναν μόνο βαθμό αυτοδιοίκησης, δηλαδή δεν μπορεί να είναι υποψήφιος ταυτόχρονα σε Δήμο και Περιφέρεια είτε σε δημοτικό συμβούλιο και σε συμβούλιο  ή για πρόεδρος κοινότητας.

Τέλος, πέραν της δημοτικότητας, δηλαδή της ιδιότητας του δημότη, δεν προβλέπονται άλλες προϋποθέσεις τοπικότητας, δηλαδή η εγγραφή στους εκλογικούς καταλόγους της εκλογικής περιφέρειας ή της δημοτικής κοινότητας για τους υποψηφίους δημοτικούς συμβούλους ή τους συμβούλους και προέδρους δημοτικής κοινότητας. Αυτό επιτρέπει την συγκρότηση συνδυασμών υποψηφίων στις δημοτικές κοινότητες με υποψηφίους που κατοικούν ή είναι εκλογείς σε άλλες δημοτικές κοινότητες του ιδίου Δήμου, γεγονός που διευκολύνει στην υπέρβαση του υποχρεωτικού ποσοστού κάλυψης του 80% των δημοτικών κοινοτήτων.

 

2.     Διαδικασία Δήλωσης Συνδυασμών Υποψηφίων Δημάρχων

Ο νομοθέτης του Ν. 4804/2021 καθιερώνει έναν νέο, σε σχέση με το παρελθόν, τρόπο δήλωσης των συνδυασμών κατ΄ ανάλογη εφαρμογή της διαδικασίας δήλωσης των συνδυασμών των υποψηφίων βουλευτών σύμφωνα με τα άρθρα 33 και 34 του Π.Δ.26/2012 (Α’27) «περί εκλογής βουλευτών», Επίσης, κατά  παρέκκλιση των ισχυόντων έως τις τελευταίες δημοτικές εκλογές ο νομοθέτης ορίζει ως προθεσμία Δήλωσης Συνδυασμού την 31η Αυγούστου (ώρα 23:59) του έτους των εκλογών αντί της προθεσμίας των 20 ημερών πριν από τις εκλογές που ίσχυε πριν.

Συνεπώς έως αυτήν την προθεσμία ο υποψήφιος Δήμαρχος πρέπει να φροντίσει την έγκυρη και έγκαιρη Δήλωση του Συνδυασμού ή εάν την έχει καταθέσει νωρίτερα έως την προθεσμία αυτή μπορεί να συμπληρώσει τον συνδυασμό έως τον επιτρεπόμενο αριθμό υποψηφίων με συμπληρωματική δήλωση.

Στην Δήλωση καταχωρίζεται το όνομα του Συνδυασμού και το έμβλημα εάν υπάρχει, και εν συνεχεία η δήλωση για κάθε Υποψήφιο στην οποία περιλαμβάνονται τα ακόλουθα:

  • 1  1. Το όνομα, το επώνυμο, το πατρώνυμο ή το μητρώνυμο,
  • 2.     Η ημερομηνία γέννησης,
  • 3.     Η ιδιότητα
  • 4.     Η πλήρης διεύθυνση του προτεινόμενου ως υποψηφίου
  • 5.     Ο Αριθμός Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.).
  • 6.     Η εκλογική περιφέρεια ή η δημοτική κοινότητα στην οποία είναι υποψήφιος.

Επισυνάπτεται ηλεκτρονικό παράβολο, από το οποίο προκύπτει ότι:

  • 1.     Ο υποψήφιος δήμαρχος έχει καταθέσει υπέρ του Δημοσίου ποσό διακοσίων (200) διακοσίων ευρώ,
  • 2.     Ο υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος έχει καταθέσει υπέρ του Δημοσίου ποσό πενήντα (50) ευρώ,
  • 3.     Ο υποψήφιος σύμβουλος δημοτικής κοινότητας έχει καταθέσει υπέρ του Δημοσίου ποσό δέκα (10) ευρώ,
  • 4.     Ο υποψήφιος πρόεδρος δημοτικής κοινότητας έχει καταθέσει υπέρ του Δημοσίου ποσό δέκα (10) ευρώ,

Το ηλεκτρονικό παράβολο εκδίδεται είτε ατομικά ανά υποψήφιο είτε για το σύνολο ή μέρος του συνδυασμού.

Για την αναλογική εφαρμογή του άρθρου 33 του του Π.Δ.26/2012 (Α’27) «περί εκλογής βουλευτών», κάθε συνδυασμός υποψηφίου Δημάρχου θα  λάβει ειδικό όνομα χρήστη και κωδικό πρόσβασης στην ηλεκτρονική πύλη δήλωσης υποψηφιοτήτων.

Προϋπόθεση πάντως για την εφαρμογή των ανωτέρω είναι η έκδοση σχετικής Απόφασης του Υπουργού Εσωτερικών. Εάν τυχόν δεν εκδοθεί σχετική Απόφαση για μεν τις Βουλευτικές Εκλογές ο νομοθέτης προβλέπει την εφαρμογή της έγγραφης δήλωσης στον Άρειο Πάγο, κατ΄αναλογία εάν δεν εκδοθεί η σχετική Απόφαση για τις Δημοτικές Εκλογές προφανώς θα ισχύσει η καθιερωμένη έως τις τελευταίες εκλογές έγγραφη κατάθεση στο αρμόδιο Πρωτοδικείο.

Εν συνεχεία, μετά την Δήλωση του Συνδυασμού, ήτοι μετά την 31η Αυγούστου του έτους των εκλογών,  κάθε υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος, σύμβουλος ή πρόεδρος κοινότητας επικυρώνει την υποψηφιότητα διαμέσου της ηλεκτρονικής πύλης με την διαδικασία της παρ.5 του άρθρου 34 του ΠΔ 28/2012 περί εκλογής βουλευτών, επικύρωση η οποία έχει και θέση υπεύθυνης δήλωσης περί αποδοχής της υποψηφιότητας στο συγκεκριμένο αξίωμα, ότι δεν στερείται των πολιτικών δικαιωμάτων και ότι δεν συντρέχουν στο πρόσωπό του τα κωλύματα εκλογιμότητας και τα ασυμβίβαστα του άρθρου 10 του Ν.4804/2021. Όποιος δηλώσει ψευδή στοιχεία υπόκειται στις κυρώσεις[2] της παρ. 3 του άρθρου 117 του του Π.Δ.26/2012 (Α’27) «περί εκλογής βουλευτών»,

Κάθε υποψήφιος επικυρώνει την υποψηφιότητά του μέσω της πύλης υποψηφιοτήτων κάνοντας χρήση του προσωπικού κωδικού χρήσης στις εφαρμογές της ΑΑΔΕ (taxisnet). Εάν τυχόν η δήλωση γίνεται διά πληρεξουσίου είναι υποχρεωτική και η ηλεκτρονική κατάθεση του εγγράφου της πληρεξουσιότητας.

Δεδομένου ότι η προθεσμία Δήλωσης του Συνδυασμού είναι η 31η Αυγούστου του έτους των εκλογών η ηλεκτρονική επικύρωση- αποδοχή των υποψηφιοτήτων γίνεται μετά από αυτή την προθεσμία και πάντως πριν την 10η Σεπτεμβρίου του έτους των εκλογών, ήτοι πριν από την ημερομηνία ανακήρυξης των Συνδυασμών κατά το άρθρο 17, παρ.1 του Ν.4804/2021. Μετά την ανακήρυξη του Συνδυασμού ο υποψήφιος Δήμαρχος υποβάλλει αίτημα στην ΑΑΔΕ για την χορήγηση ΑΦΜ στον συνδυασμό.

Εννοείται ότι ο Υποψήφιος Δήμαρχος επειδή είναι ο δηλών τον Συνδυασμό δεν υπόκειται στη διαδικασία επικύρωσης- αποδοχής.

 

3.     Προϋποθέσεις νομιμότητας της Δήλωσης Συνδυασμού

Η Δήλωση Συνδυασμού Υποψηφίου Δημάρχου πρέπει να υπακούει στις διατάξεις της παρ. 8 του άρθρου 15 του Ν. 4804/2021 οι οποίες ορίζουν ότι:

 «α) Απαγορεύεται να ορίζεται ή να χρησιμοποιείται ως όνομα ή ως έμβλημα του συνδυασμού σύμβολο θρησκευτικής λατρείας, ή σημαία, ή άλλο παρόμοιο σύμβολο κράτους, ή σημείο ιδιαίτερης ευλάβειας, στέμμα, όνομα ή έμβλημα πολιτικής οργάνωσης, φωτογραφία οποιουδήποτε προσώπου, έμβλημα κράτους, που ίσχυε παλαιότερα ή ισχύει ακόμη, καθώς και σύμβολα ή εμβλήματα του δικτατορικού καθεστώτος της 21ης Απριλίου 1967, ή σύμβολα ή εμβλήματα με ρατσιστικό ή ξενοφοβικό περιεχόμενο, σύμφωνα με το άρθρο 1 του ν. 927/1979 (Α` 139).

 β) Επιτρέπεται να χρησιμοποιηθεί πέραν του ονόματος ή του επωνύμου του υποψηφίου και υποκοριστικό ή ψευδώνυμο, καλλιτεχνικό ή άλλο, αυτού, εφόσον με αυτό είναι ευρύτερα γνωστός. Στην περίπτωση αυτή, το υποκοριστικό ακολουθεί το όνομα ή το επώνυμο και τίθεται σε παρένθεση. Δεν επιτρέπεται να τίθεται άλλο στοιχείο πέραν του υποκοριστικού ή ψευδωνύμου, όπως κάθε είδους επαγγελματική, πολιτική ή άλλη ιδιότητα. Στην περίπτωση αυτή, η αναγραφή θεωρείται μη γενόμενη και ο υποψήφιος ανακηρύσσεται από το δικαστήριο μόνο με τα ονοματεπωνυμικά του στοιχεία. Κάθε υποψήφιος, εφόσον είναι έγγαμος ή έγγαμη ή έχει συνάψει σύμφωνο συμβίωσης, μπορεί να προσθέσει, ανεξαρτήτως σειράς, και το επώνυμο του ή της συζύγου, του συμβιούντος ή της συμβιούσης. Γυναίκες που είναι εγγεγραμμένες στην οικογενειακή τους μερίδα με το επώνυμο του συζύγου τους, μπορούν να χρησιμοποιήσουν ως πρώτο επώνυμο είτε το πατρικό, είτε του συζύγου, είτε μόνο ένα από αυτά. Αν γίνει χρήση μόνο του συζυγικού επωνύμου, αντί του πατρωνύμου τίθεται το όνομα του συζύγου, με την ένδειξη «σύζυγος» ή, συντετμημένα, «συζ.».»

 

Σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 9 του Άρθρου 15 του Ν. 4804/2021 αν υποβληθούν περισσότερες Δηλώσεις Συνδυασμού με το ίδιο όνομα ή έμβλημα από διαφορετικούς Συνδυασμούς του ιδίου Δήμου δικαίωμα χρήσης έχει ο Συνδυασμός που το έχει δηλώσει πρώτος.

Τέλος, σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 10 του Άρθρου 15 του Ν.4804/2021 αν δεν καταχωριστούν ορθώς ή καθόλου τα προβλεπόμενα στην παρ. 6 του ιδίου άρθρου στοιχεία που παραθέτουμε ανωτέρω ή από τον έλεγχο που διεξάγεται με τη διασταύρωση των δηλωθέντων στοιχείων και των στοιχείων του Μητρώου Πολιτών του άρθρου 115 του ν. 4483/2017 (Α` 107) διαπιστωθεί ότι ο υποψήφιος δεν έχει τα προσόντα εκλογιμότητας ο υποψήφιος δεν ανακηρύσσεται. Σε περίπτωση σφαλμάτων στα ονοματεπωνυμικά στοιχεία του υποψηφίου γίνεται αντιπαραβολή με το Μητρώο Πολιτών και διορθώνονται αυτεπαγγέλτως από το Δικαστήριο.

Εν κατακλείδι συνάγεται ότι το Δικαστήριο ανακηρύσσει τους συνδυασμούς και τους υποψηφίους ελέγχοντας τα αναφερόμενα στην ηλεκτρονική πύλη υποψηφιοτήτων σε συσχέτιση με το Μητρώο Πολιτών.

Η εφαρμογή της ηλεκτρονικής Δήλωσης των Συνδυασμών κατ΄εφαρμογή της νομοθεσίας για την Δήλωση των υποψηφίων Βουλευτών μπορεί να έχει θετικά αποτελέσματα ως προς την διευκόλυνση της διαδικασίας και την αποφυγή λαθών που αρκετές φορές υπεισέρχονταν στην έγγραφη διαδικασία. Η πολυπλοκότητα όμως της κατάρτισης σε Δήμους με μεγάλο αριθμό δημοτικών κοινοτήτων και συνεπώς μεγάλο αριθμό υποψηφίων ίσως δημιουργήσει δυσχέρεια στην κατάρτιση των συνδυασμών και θα επιβαρύνει τους υποψηφίους Δημάρχους οι οποίοι θα έχουν επιπλέον ένα ακόμη βάρος να εξασφαλίσουν την έγκυρη διαδικασία Δήλωσης και εν συνεχεία επικύρωσης- αποδοχής των υποψηφιοτήτων και γιαυτό θα χρειαστούν την συνδρομή έμπειρης και έμπιστης ομάδας συνεργατών πληροφορικής ή, εν πάσει περιπτώσει, καλών χρηστών των ηλεκτρονικών πυλών.  

Σύμφωνα με την παρ. 11 του άρθρου 15 του Ν 4804/2021 η δήλωση Συνδυασμού είναι απαράδεκτη εάν το αρμόδιο Δικαστήριο διαπιστώσει ότι:

  • 1.     Δεν περιλαμβάνει τον προβλεπόμενο ελάχιστο αριθμό υποψηφίων ή υπερβαίνει τον ανώτερο επιτρεπτό αριθμό.
  • 2.     Δεν περιλαμβάνει υποψηφίους στο σύνολο των εκλογικών περιφερειών.
  • 3.     Δεν έχει υποψηφίους στο 80% των δημοτικών κοινοτήτων
  • 4.     Δεν περιλαμβάνει τουλάχιστον 40% υποψηφίων του ιδίου φύλου επί του συνολικού αριθμού των υποψηφίων.
  • 5.     Δεν έχει γίνει ορθά η επικύρωση- αποδοχή των υποψηφίων  έτσι ώστε οι εγκύρως αποδεχθέντες υποψήφιοι καλύπτουν τις οριζόμενες ποσοστώσεις και τον προβλεπόμενο αριθμό όπως ορίζεται στις παραγράφου 1-4 του άρθρου 15 του Ν. 4804/2021.
  • 6.     Δεν υποβλήθηκε εμπρόθεσμα
  • 7.     Δεν περιλαμβάνει έγκυρο όνομα συνδυασμού, σύμφωνα με τις παρ. 8 και 9
  • 8.     Δεν έχει καταβληθεί το παράβολο που προβλέπεται στην περ. β) της παρ. 6.
  • 9.    Αν βεβαιωθεί από το αρμόδιο δικαστήριο παράβαση του πρώτου εδαφίου της περ. α. της παρ. 8 αναφορικά με το έμβλημα του συνδυασμού, ο συνδυασμός ανακηρύσσεται μόνο με το όνομά του και χωρίς έμβλημα.

4.     Κριτική αποτίμηση.

Η κατάρτιση του Συνδυασμού Υποψηφίου Δημάρχου σύμφωνα με το άρθρο 15 του  Ν. 4804/2021 χαρακτηρίζεται από τους κάτωθι νεωτερισμούς:

Την αναγκαστική Δήλωσή τους περίπου ενάμιση μήνα πριν από την διεξαγωγή των εκλογών καθώς και η ανακήρυξη των υποψηφίων πλέον του ενός μηνός από τις εκλογές. Οι ρυθμίσεις αυτές αλλάζουν τον καθιερωμένο ρυθμό διεξαγωγής των πολιτικών διεργασιών σε τοπικό επίπεδο καταρχήν σε βάρος των νεοπαγών συνδυασμών και προς όφελος των ήδη συγκροτημένων, και ιδίως των συνδυασμών των εν ενεργεία Δημάρχων. Παράλληλα όμως διευρύνεται ο χρόνος δράσης των ανακηρυχθέντων Συνδυασμών δημιουργώντας συνθήκες καλύτερης προβολής των προγραμματικών διακηρύξεων του κάθε Συνδυασμού και της προεκλογικής τους εκστρατείας.

Η πρώιμη προθεσμία ολοκλήρωσης της συγκρότησης των συνδυασμών ουσιαστικά διευρύνει τον χρόνο της επίσημης προεκλογικής περιόδου και έτσι περιορίζει την εύρυθμη λειτουργία των Δήμων οι οποίοι θα λειτουργούν σχεδόν δύο μήνες υπό καθεστώς προεκλογικής έντασης.

Οι προϋποθέσεις συγκρότησης Συνδυασμών είναι πλέον αυστηρότερες και δυσχεραίνουν την διαμόρφωση μεγάλου αριθμού Συνδυασμών. Συρρικνώνεται συνεπώς το δημοτικό πολιτικό πεδίο, εξέλιξη όμως που ενθαρρύνεται κυρίως από την υιοθέτηση του νέου πλειοψηφικού εκλογικού συστήματος και μάλιστα με όριο εκλογής το 43%. 

Ενώ, με την αλλαγή της κλίμακας του αριθμού των εδρών των Δημοτικών Συμβουλίων ελαττώνεται ελάχιστα ο  κατώτερος αριθμός των υποψηφίων δημοτικών συμβούλων, η επαύξηση των υποψηφίων έως το 150% αυξάνει θεαματικά τον αριθμό τους φθάνοντας σε συνολικούς αριθμούς που ουσιαστικά αποτρέπουν την συγκρότηση περισσοτέρων των δύο ή τριών ολοκληρωμένων συνδυασμών σε Δήμους με μεγάλο αριθμό δημοτικών ενοτήτων ή σε μικρούς Δήμους.

Λαμβάνοντας υπόψη τους όρους με τους οποίους διεξάγεται πλέον ο προεκλογικός αγώνας, πέραν της εύλογης χρήσης των διαδικτυακών κοινωνικών δικτύων, θα διευρυνθεί ο κύκλος του πολιτικού χρήματος που διοχετεύεται στα μέσα επικοινωνίας, χωρίς μάλιστα να διασφαλίζεται η καταγραφή και δήλωσή του, δηλαδή του «μαύρου» πολιτικού χρήματος.

Η επαύξηση των υποψηφίων ενώ τυπικά υπηρετεί την διεύρυνση της πολιτικής συμμετοχής και συνεπώς είναι μέτρο ενίσχυσης της τοπικής δημοκρατίας, στην πράξη θα συμβάλλει στην υποβάθμισή της διότι δεν συνδυάζεται με ρυθμίσεις  διασφάλισης της ποιότητας του υποψηφίου πολιτικού προσωπικού, κρίσιμο και ικανό κριτήριο για την ουσιαστική ενδυνάμωση της τοπικής συμμετοχικής δημοκρατίας.

Το κρίσιμο κριτήριο για την ενίσχυση της πολιτικής αντιπροσώπευσης στην τοπική αυτοδιοίκηση δεν είναι ο αριθμός των υποψηφίων που εντέλει αυξάνεται (σχετικά βέβαια, διότι δυνητικά μειώνεται ο αριθμός των συνδυασμών) αλλά η πραγματική συμμετοχή των άμεσα αιρετών οργάνων, των Δημοτικών Συμβουλίων και των Συμβουλίων Δημοτικών Κοινοτήτων, στην διακυβέρνηση των Δήμων, συμμετοχή που συρρικνώθηκε με τα μέτρα  της δήθεν «κυβερνησιμότητας» που χαρακτηρίζουν την νομοθεσία των τριών τελευταίων ετών.



[1] Άρθρο 15, παρ. 1-3, Ν.4804/2021

1. Η εκλογή των δημάρχων, των δημοτικών συμβούλων, των συμβούλων δημοτικών κοινοτήτων και των προέδρων των δημοτικών κοινοτήτων γίνεται κατά συνδυασμούς. Υποψηφιότητες για τα αξιώματα του πρώτου εδαφίου εκτός συνδυασμών αποκλείονται. Κάθε συνδυασμός περιλαμβάνει τον υποψήφιο δήμαρχο, τους υποψήφιους δημοτικούς συμβούλους, ανά εκλογική περιφέρεια, τους υποψήφιους συμβούλους δημοτικών κοινοτήτων και τους υποψήφιους προέδρους των δημοτικών κοινοτήτων, ανά δημοτική κοινότητα και για ποσοστό ογδόντα τοις εκατό (80%) τουλάχιστον των δημοτικών κοινοτήτων.

 2. Ο ελάχιστος αριθμός υποψηφίων που πρέπει να περιλαμβάνει ένας συνδυασμός είναι:

 α) Για τους υποψήφιους δημοτικούς συμβούλους, ίσος τουλάχιστον με τον αριθμό των εδρών κάθε εκλογικής περιφέρειας, με δυνατότητα προσαύξησης έως και εκατόν πενήντα τοις εκατό (150%). Δεκαδικός αριθμός στρογγυλοποιείται στην επόμενη ακέραιη μονάδα, εφόσον το κλάσμα είναι ίσο με το μισό της μονάδας και άνω.

 β) Για τους υποψήφιους προέδρους και συμβούλους κάθε δημοτικής κοινότητας, ίσος τουλάχιστον με τον αριθμό των εδρών κάθε δημοτικής κοινότητας, με δυνατότητα προσαύξησης έως και εκατόν πενήντα τοις εκατό (150%). Δεκαδικός αριθμός στρογγυλοποιείται στην επόμενη ακέραιη μονάδα, εφόσον το κλάσμα είναι ίσο με το μισό της μονάδας και άνω.

 γ) Από κάθε φύλο, ποσοστό σαράντα τοις εκατό (40%) τουλάχιστον του συνολικού αριθμού των υποψηφίων του οικείου συνδυασμού, συμπεριλαμβανομένου του υποψηφίου δημάρχου και των συμβούλων δημοτικής κοινότητας. Δεκαδικός αριθμός στρογγυλοποιείται στην επόμενη ακέραιη μονάδα, εφόσον το κλάσμα είναι ίσο με το μισό της μονάδας και άνω.

 3. Κανείς δεν επιτρέπεται να συμμετέχει σε περισσότερους συνδυασμούς, ή να είναι υποψήφιος για περισσότερα του ενός (1) αξιώματα των δήμων ή των περιφερειών.

[2] «3. Όποιος ψευδώς παριστάνει το πρόσωπο κάποιου εκλογέα ή κάνει χρήση πλαστών ή νόθων εγγράφων, σύμφωνα με τους όρους του Ποινικού Κώδικα, ή γνήσιων, αλλά που προορίζονται για άλλο πρόσωπο, ή κάνει ψεύτικη ένορκη βεβαίωση ή υπεύθυνη δήλωση με σκοπό την εγγραφή στον εκλογικό κατάλογο και τη διαγραφή απ` αυτόν είτε του εαυτού του, είτε άλλου εκλογέα, ή υποβάλλει εν γνώσει του ψεύτικη αίτηση ή ψεύτικες αντιρρήσεις, τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον έξι μηνών μέχρι πέντε χρόνια και με στέρηση των αξιωμάτων και θέσεων, που προβλέπονται στο άρθρο 63 του Ποινικού Κώδικα, από δύο μέχρι πέντε χρόνια.»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου