ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΑ ΣΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΚΕΔΕ
Επιτρέψτε μου κατ’ αρχάς, από βάθους καρδιάς να εκφράσω την βαθιά μου εκτίμησή για το σημαντικό έργο που όλοι σας
επιτελείτε, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της βαθιάς κρίσης την οποία διανύουμε.
Είστε ένας από τους σημαντικούς αν όχι από τους πιο σημαντικούς πυλώνες σήμερα
που διασφαλίζουν την κοινωνική συνοχή. Και ποτέ στην Ελλάδα της Μεταπολίτευσης
δεν είχαν οι πολίτες μεγαλύτερη ανάγκη από τη συνδρομή της Τοπικής
Αυτοδιοίκησης και ποτέ επίσης δεν ήταν οι συνθήκες πιο αντίξοες για να
επιτελέσετε το έργο σας. Δυστυχώς, το
κεντρικό Κράτος, αντί να σας συμπαραστέκεται, σας περιορίζει, σας στερεί τις
βασικές προϋποθέσεις για να μπορείτε να κάνετε καλά τη δουλειά σας.
Θέλω σε αυτό το σημείο να κάνω μια ειδική αναφορά
στους Δήμους του Βορειοανατολικού Αιγαίου, που σηκώνουν ένα δυσανάλογο μεγάλο
βάρος της διαχείρισης του προσφυγικού, αλλά και γενικότερα σε όλους τους
Δήμους, και τις περιφέρειες που αντιμετωπίζουν το προσφυγικό – μεταναστευτικό
πρόβλημα. Έχετε επωμιστεί ευθύνες, οι οποίες δεν σας αναλογούν και κατά
ομολογία τα έχετε βγάλει πέρα πάρα πολύ καλά. Αλλά, δυστυχώς, λείπει ένας
κεντρικός σχεδιασμός από την Κυβέρνηση. Μια Κυβέρνηση η οποία συχνά χρεώνει τη
δικιά της διαχειριστική αποτυχία. Όχι
μόνο σας έχει εγκαταλείψει, αλλά δεν διστάζει να σας απαξιώνει, χρεώνοντας σε
εσάς τις δικές της παραλείψεις, την δική της διαχειριστική αποτυχία. Στα
πρόσωπά σας, οι δημότες σας βλέπουν ένα σύμμαχο. Τους ανθρώπους στους οποίους
θα προστρέξουν για να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα της καθημερινότητας. Άσχετα
αν αυτά εμπίπτουν ή δεν εμπίπτουν στις δικές σας αρμοδιότητες. Και, καθώς τα
προβλήματα αυξάνονται μέρα με τη μέρα, τόσο σημαντικότερος και ταυτόχρονα
δυσανάλογος γίνεται ο ρόλος σας.
Ξέρω ότι είναι πολύ δύσκολο να είναι κανείς
Δήμαρχος στην Ελλάδα του 2016. Συναισθάνομαι το βάρος των ευθυνών σας. Όπως
συναισθάνομαι και το άγχος και την ανησυχία της συντριπτικής πλειοψηφίας του
90% των Ελλήνων πολίτων, που πιστεύουν ότι τα πράγματα στη χώρα μας πηγαίνουν
προς τη λάθος κατεύθυνση. Είναι λυπηρό, όμως, να αναλογίζεται κανείς ότι σήμερα
θα μπορούσαμε να έχουμε ξεκολλήσει από το τέλμα της κρίσης. Η θέση της χώρας θα
ήταν διαφορετική αν δεν είχαμε χάσει τα τελευταία δύο χρόνια με επώδυνα πισωγυρίσματα
και τραγικές επιλογές. Το μείγμα ιδεοληψίας και ανεπάρκειας που χαρακτηρίζει
την Κυβέρνηση δεν αφήνει περιθώρια για αισιοδοξία. Η έκβαση της δεύτερης
αξιολόγησης του Προγράμματος είναι αβέβαιη. Εκφράζω τη βαθιά ανησυχία μου γιατί
έχει αποδειχθεί μέχρι σήμερα ότι οι συνεχείς καθυστερήσεις οδηγούν πάντα σε νέα επώδυνα μέτρα.
14 μήνες διήρκεσε η πρώτη αξιολόγηση και μας
προέκυψαν τελικά πρόσθετα φορολογικά μέτρα, ο δημοσιονομικός κόφτης και το
Υπερταμείο. Και κάθε αδικαιολόγητη καθυστέρηση στην ολοκλήρωση της δεύτερης
αξιολόγησης θα επιτείνει το κλίμα αβεβαιότητας στην οικονομία και θα
καθυστερήσει και άλλο την απαραίτητη ένταξη των ελληνικών ομολόγων στο
πρόγραμμα της ποσοτικής χαλάρωσης.
Ένα όμως είναι βέβαιο. Ανεξάρτητα από το αν ο κ.
Τσίπρας είναι στην Κούβα, στη Νικαράγουα ή στην Αθήνα, είναι σταθερά απών από
την προσπάθεια για μεταρρυθμίσεις που έχει ανάγκη η ελληνική οικονομία για να
βγούμε από την κρίση. Αυτή η Κυβέρνηση δεν έχει καμία απολύτως αξιοπιστία
απέναντι σε όσους θέλουν να επενδύσουν στη χώρα μας. Διώχνει, αντί να
προσελκύει επενδυτές. Το πλέον πρόσφατο
παράδειγμα είναι το ναυάγιο της πώλησης του ΔΕΣΦΑ, που φρόντισε εγκαίρως να
τορπιλίσει ο κ. Σκουρλέτης πριν επιβραβευθεί στον πρόσφατο ανασχηματισμό. Και
διερωτώμαι: Υπάρχει πολιτική ευθύνη για αυτό το κυβερνητικό φιάσκο; Ιδρώνει το
αυτί κανενός που η Ελλάδα έχει καταστεί προορισμός προς αποφυγήν για κάθε
επενδυτή;
Θα μου πείτε από μια ανεύθυνη Κυβέρνηση δεν μπορεί
να περιμένει κανείς την ανάληψη πολιτικής ευθύνης. Όμως, η Κυβέρνηση Τσίπρα
έχει φθάσει στο άλλο άκρο, εισάγοντας μια παγκόσμια πρωτοτυπία: Ασκεί συστηματικά
κριτική, όχι στην προηγούμενη, αλλά στην επόμενη Κυβέρνηση, προβλέποντας ότι
αυτή θα είναι η Νέα Δημοκρατία. Ίσως
αυτή, να είναι και η μοναδική τους πρόβλεψη που θα επαληθευτεί.
Κυρίες και κύριοι,
Στην προσπάθεια της πατρίδας μας για εθνική
ανόρθωση, η συμβολή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης είναι αποφασιστικής σημασίας. Γι’
αυτό, στόχος μου είναι να δημιουργήσουμε ανάμεσά μας στέρεες σχέσεις
εμπιστοσύνης. Θέλω να πω ότι, σε ό,τι με αφορά, δεν ξεχωρίζω τους Δημάρχους με
βάση την πολιτική τους ταυτότητα ή την κομματική στήριξη, που μπορεί να είχαν
στις δημοτικές εκλογές. Στην δική μου αντίληψη δεν υπάρχουν γαλάζιοι, πράσινοι,
κόκκινοι Δήμαρχοι.
Είστε όλοι εκπρόσωποι των τοπικών κοινωνιών και της
Αυτοδιοίκησης, ενός θεσμού απολύτως κρίσιμου και καθοριστικού για την ποιότητα
της δημοκρατίας μας. Γνωρίζετε ότι αυτά δεν είναι μια γενικόλογη διακήρυξη αλλά
συνειδητή πολιτική επιλογή, την οποία έκανα πράξη την περίοδο που διετέλεσα
Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης. Στην εποχή μας, άλλωστε, οι σχέσεις των
κομμάτων με την Αυτοδιοίκηση είναι πιο χαλαρές. Εσείς γνωρίζετε εξάλλου,
καλύτερα από όλους, ότι οι πολίτες σας αξιολογούν και σας εμπιστεύονται κυρίως
για το έργο, την αποτελεσματικότητα και τη δράση σας στις τοπικές κοινωνίες και
όχι για τις κομματικές σας αναφορές. Οι καλοί Δήμαρχοι επιβραβεύονται με
αυξημένα ποσοστά, που ξεπερνούν κατά πολύ τις κομματικές διαχωριστικές γραμμές.
Και οι ανεπαρκείς πάνε σπίτι τους. Γιατί το έργο σας είναι μετρήσιμο. Και
κρίνεστε από τους δημότες σας, κάθε μέρα.
Κύριες και κύριοι,
Γνωρίζω καλά τις παθογένειες της Τοπικής
Αυτοδιοίκησης, που πηγάζουν από την ασφυκτική παρέμβαση του κεντρικού Κράτους.
Τα αποτελέσματα τα βιώνετε τόσο εσείς οι αιρετοί όσο και οι πολίτες. Τα
κυριότερα προβλήματα που εντοπίζω είναι:
• Η
οικονομική στενότητα η οποία επιδεινώνεται από τη γενικότερη κατάσταση της
χώρας.
• Το
δαιδαλώδες και αναχρονιστικό ελεγκτικό πλαίσιο.
• Η
υπερβολική γραφειοκρατία, που - στην πράξη - αναιρεί την διοικητική αυτοτέλεια
των Ο.Τ.Α.
• Η
κατακερματισμένη νομοθεσία.
Αυτά τα προβλήματα πρέπει να αντιμετωπιστούν ριζικά
προκειμένου να ενισχυθεί ο ρόλος και η αποτελεσματικότητα της Αυτοδιοίκησης,
προκειμένου να αυξηθεί η αυτοτέλεια και η ελευθερία της. Επιτρέψτε μου να σας
αναφέρω ένα ενδεικτικό μέγεθος για να συνειδητοποιήσουμε το σημαντικό άλμα, που
απαιτείται να γίνει για την ενδυνάμωση της Αυτοδιοίκησης στη χώρα μας. Σήμερα,
στην Ελλάδα οι εκτελούμενοι προϋπολογισμοί από τους Ο.Τ.Α. σε σχέση με τον
προϋπολογισμό της Γενικής Κυβέρνησης, αντιστοιχούν σε λιγότερο από το 1/3 του
αντίστοιχου ευρωπαϊκού μέσου όρου. Αυτό σημαίνει ότι οι Ο.Τ.Α. των χωρών της
Ευρωπαϊκής Ένωσης δαπανούν αναλογικά τρεις φορές περισσότερα χρήματα από ό,τι
οι δικοί μας. Είναι, δηλαδή, τρεις φορές πιο σημαντικοί για τους πολίτες τους από
ό,τι είναι οι δικοί μας.
Είναι δεδομένο ότι όσο πιο κοντά προς τους πολίτες
είναι η διοίκηση, τόσο αποτελεσματικότερη, αποδοτικότερη και διαφανής είναι
αυτή. Διότι για εμάς η νομιμοποιητική λογική πίσω από κάθε μεταρρύθμιση είναι
προς όφελος των πολλών και όχι των λίγων. Γι’ αυτό και οι αρχές της εγγύτητας
και της επικουρικότητας είναι θεμελιώδεις για τη διοικητική μεταρρύθμιση της
χώρας. Στόχος μας είναι, σταδιακά, να μεγιστοποιήσουμε τη βαρύτητα της Τοπικής
Αυτοδιοίκησης στην άσκηση της εκτελεστικής εξουσίας, μειώνοντας αντίστοιχα το
ρόλο της κεντρικής εξουσίας.
Τον περασμένο Φεβρουάριο, μιλώντας στο Δ.Σ. της
ΚΕΔΕ, είχα αναφερθεί στην ανάγκη μιας Νέας Αρχιτεκτονικής για Δημοσιονομική
Αποκέντρωση, για την άσκηση Κοινωνικής Πολιτικής μέσω των Ο.Τ.Α., για
Αναπτυξιακή Αποκέντρωση, για τη δημοκρατική νομιμοποίηση και αξιολόγηση του
έργου των Ο.Τ.Α. από τους πολίτες. Σήμερα, επανέρχομαι για να σας εκθέσω
κάποιες βασικές παραμέτρους του προγραμματικού μας σχεδιασμού.
Η πρώτη παράμετρος αφορά στον εξορθολογισμό του
θεσμικού πλαισίου της Αυτοδιοίκησης. Σήμερα το διοικητικό μας σύστημα είναι
προβληματικό. Χαρακτηρίζεται από επικαλύψεις αρμοδιοτήτων και έλλειψη
αποτελεσματικής συνεργασίας των Δήμων, Περιφερειών, της Αποκεντρωμένης
Διοίκησης και της Κεντρικής Διοίκησης. Εμείς αντιλαμβανόμαστε ότι η
αποτελεσματική εφαρμογή δημόσιων πολιτικών μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσα από
πολυεπίπεδη διακυβέρνηση. Για αυτό ακριβώς, είναι απαραίτητο να εξορθολογήσουμε
και να αναπροσδιορίσουμε συνολικά τη διάρθρωση του διοικητικού μας συστήματος.
Μέσα από μια τέτοια άσκηση θα προκύψει και μια νέα αρχιτεκτονική για τους
Ο.Τ.Α.
Αυτός ο στόχος του διοικητικού εξορθολογισμού είναι
βραχυπρόθεσμος.
Έχουμε αρκετή συσσωρευμένη εμπειρία, καθώς και
κατάλληλα χρηματοδοτικά εργαλεία για την επίτευξή του. Και εδώ αναφέρομαι στο
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Μεταρρύθμιση Δημοσίου Τομέα 2014-2020». Αρκεί βέβαια
να επιδιώξουμε, με συνέπεια, έναν γνήσιο και λειτουργικό εξορθολογισμό.
Δίνοντας έμφαση στις αρχές της επικουρικότητας και της εγγύτητας παροχής
υπηρεσιών προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις. Και κυρίως, δίχως εκπτώσεις
για την εξυπηρέτηση αλλότριων σκοπών, όπως μας έχει πλέον συνηθίσει η σημερινή
Κυβέρνηση. Στόχος μας είναι να δημιουργηθεί άμεσα ένα πλαίσιο λειτουργίας πιο
ευέλικτο και λιγότερο γραφειοκρατικό με συγχώνευση και κατάργηση διοικητικών
οργάνων και απλοποίηση στη διαδικασία λήψης αποφάσεων.
Μακροπρόθεσμος στόχος μιας νέας αρχιτεκτονικής για
τους Ο.Τ.Α. είναι η ουσιαστική αποκέντρωση κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα, όπου η
Αυτοδιοίκηση διαθέτει επαρκή διοικητική, οργανωτική και αναπτυξιακή δομή με
οικονομική αυτοτέλεια, ενώ το κεντρικό Κράτος ασκεί τον στρατηγικό, επιτελικό
ρόλο.
Στην κατεύθυνση της πλήρους επίτευξης του στόχου
αυτού, στο πλαίσιο της επικείμενης αναθεώρησης του Συντάγματος, θα ήταν
απαραίτητη η αναθεώρηση του άρθρου 102, ώστε να επαναπροσδιοριστεί η έννοια της
«τοπικής υπόθεσης» και να διευρυνθεί αποφασιστικά ο κύκλος των αρμοδιοτήτων των
Ο.Τ.Α.
Σε ό,τι αφορά στους οικονομικούς πόρους, γνωρίζετε
όλοι καλά ότι βραχυπρόθεσμα δεν θα είναι εφικτή η δυνατότητα αύξησης της
κρατικής χρηματοδότησης. Δεν θα σας έλεγα την αλήθεια αν θα υποσχόμουν κάτι
διαφορετικό. Θα μπορέσουμε, όμως, να αναθεωρήσουμε το μηχανισμό χορήγησης των
Κ.Α.Π. και ταυτόχρονα να διευκολύνουμε τους Δήμους να αυξήσουν τους πόρους
τους, αξιοποιώντας την ακίνητη περιουσία τους. Ως προς τους Κ.Α.Π., σε
συνεννόηση με την Αυτοδιοίκηση, θα επαναξιολογήσουμε τα κριτήρια χορήγησής των.
Πιστεύω έντονα ότι, ακόμη και όταν οι πόροι είναι περιορισμένοι, η
αποδοτικότητά τους μεγιστοποιείται όταν κατανέμονται βάσει αξιολογικών
κριτηρίων.
Ως προς τη δυνατότητα αξιοποίησης της ακίνητης
περιουσίας από τους Δήμους, αυτή θα διευκολυνθεί με την απλοποίηση του σχετικού
θεσμικού πλαισίου, αλλά και την απλοποίηση του υπάρχοντος πλαισίου χωροταξικού
σχεδιασμού. Εμείς έχουμε την αντίληψη ότι πρέπει να δίνονται κίνητρα και
προϋποθέσεις στους Δήμους να αυξάνουν τους πόρους τους. Να μπορούν να διαθέτουν το πλεόνασμά τους και
όχι να το επιστρέφουν στο κρατικό ταμείο. Αυτή είναι η αντίληψη που μας οδηγεί
στη διαμόρφωση του μακροπρόθεσμου στόχου μας για την χρηματοδότηση της
αυτοδιοίκησης. Προς αυτή την κατεύθυνση σχεδιάζουμε να νομοθετήσουμε τη
δυνατότητα καθορισμού και είσπραξης συγκεκριμένων φόρων από τους Ο.Τ.Α., αντί
από την κεντρική διοίκηση. Αυτό θα σήμαινε βέβαια τον ανάλογο περιορισμό των
Κ.Α.Π.
Μια τέτοια μεταρρύθμιση θα είχε πολλαπλές
ευεργετικές συνέπειες, καθώς θα ενίσχυε την οικονομική αυτοτέλεια των Ο.Τ.Α.,
θα βελτίωνε την λογοδοσία και θα αύξανε την φορολογική συνείδηση των δημοτών.
Και αυτή η μεταρρύθμιση για να συντελεστεί πλήρως απαιτεί αναθεώρηση του
Συντάγματος.
Σε διαχειριστικό επίπεδο, προωθούμε άμεσα την
πρακτική του clustering, δηλαδή των διαδημοτικών συνεργειών για τη δημιουργία
οικονομιών κλίμακας και την εξοικονόμηση πόρων.
Τέτοιες συνέργειες αφορούν κυρίως την διαχειριστική
επάρκεια, την εκπόνηση μελετών, την τεχνική βοήθεια και άλλες συναφείς
δραστηριότητες, με τις οποίες σχεδιάζουμε και προωθούμε την αναπτυξιακή
αποκέντρωση. Σε σχέση με την άσκηση εποπτείας και ελέγχου των Ο.Τ.Α., από το
κεντρικό Κράτος, αυτή θα πρέπει να αφορά αποκλειστικά τη νομιμότητα των
πράξεων, όπως το Σύνταγμα ορίζει.
Ασφαλώς θα εποπτεύεται η κατάρτιση και εκτέλεση
αξιόπιστων προϋπολογισμών και θα διεξάγεται απολογιστικός έλεγχος. Ο έλεγχος,
όμως, θα πρέπει να γίνεται δίχως να παρακωλύεται η λειτουργία των Ο.Τ.Α. και σε
καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να επεκτείνεται στη σκοπιμότητα των πράξεων. Η
διαδικασία αυτή θα επιβλέπεται από το ενιαίο Υπουργείο Εσωτερικών και
Διοικητικής Μεταρρύθμισης. Δεν υπάρχει κανείς λόγος τα υπουργεία αυτά να είναι
διακριτά. Ο σχεδιασμός της οργάνωσης του
Κράτους σε όλα του τα επίπεδα πρέπει να είναι συγκεντρωμένος σε ένα πολιτικό
προϊστάμενο. Ταυτόχρονα, σχεδιάζουμε
διαδικασίες αξιολόγησης του προσωπικού των Ο.Τ.Α., αλλά και των παρεχόμενων
υπηρεσιών από τους πολίτες, εισάγοντας καινοτόμα εργαλεία εμπλοκής τους προς
την κατεύθυνση αυτή.
Αναφορικά με την εσωτερική αναδιοργάνωση των Δήμων
τυποποιούμε και διευκολύνουμε την εκπόνηση νέων οργανογραμμάτων εσωτερικών
υπηρεσιών με περιγραφή διαδικασιών, αλλά και θέσεων εργασίας. Παράλληλα,
εφαρμόζουμε για τους υπαλλήλους των Ο.Τ.Α. ένα σύστημα κινητικότητας με
αντικειμενικά κριτήρια, με στόχο την βέλτιστη κατανομή των εργαζομένων προς
όφελος των πολιτών. Σε κάθε περίπτωση, η
κινητικότητα δεν θα γίνεται σε βάρος και δίχως την συγκατάθεση του φορέα
προέλευσης. Και βέβαια, θα χρειαστεί να εκπονήσουμε και νέο Υπαλληλικό Κώδικα εργαζομένων
στους ΟΤΑ, προκειμένου να εμφυσήσουμε το νέο πνεύμα και να ρυθμίσουμε όλες
εκείνες τις αλλαγές, που θα προκύψουν ως αποτέλεσμα των μεταρρυθμίσεών μας.
Κυρίες και κύριοι,
Θέλουμε μια αυτοδύναμη και αυτοτελή Τοπική
Αυτοδιοίκηση δίπλα στον πολίτη και ελεγχόμενη κυρίως από αυτόν. Είναι προφανές
ότι όσα ανέφερα παρουσιάζουν μόνο το γενικό περίγραμμα της φιλοσοφίας μας
σχετικά με την Αυτοδιοίκηση και τον εξορθολογισμό της πολυεπίπεδης
διακυβέρνησης. Στον τελικό σχεδιασμό και
βέβαια στην εφαρμογή της πολιτικής μας προφανώς θα διαβουλευτούμε θεσμικά με
την ΚΕΔΕ και την ΕΝΠΕ, αλλά και πολίτες και αυτοδιοικητικά στελέχη. Γι’ αυτό,
στο αμέσως επόμενο διάστημα, θα αναρτήσουμε στην ηλεκτρονική μας σελίδα τις
προτάσεις μας για την αναμόρφωση της Αυτοδιοίκησης. Περιμένω με πολύ ενδιαφέρον
τη γνώμη και τις ιδέες σας. Θα ήθελα, όμως, στο σημείο αυτό να τονίσω ότι η Νέα
Δημοκρατία είναι απολύτως αντίθετη σε κάθε σκέψη αλλαγής του εκλογικού
συστήματος της Αυτοδιοίκησης. Έχουμε ανάγκη από την εμπειρία και τις απόψεις
σας προκειμένου να σχεδιάσουμε μαζί τη νέα εποχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στη
χώρα μας. Και βήμα-βήμα να δουλέψουμε μαζί για να αποκαταστήσουμε τη
διαταραγμένη σχέση πολίτη – Κράτους. Μια σχέση, που ούτως ή άλλως, ήταν
προβληματική αλλά που επιδεινώθηκε πολύ τα τελευταία δύο χρόνια, από την
Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ.
Μια Κυβέρνηση που δεν φρόντισε τους πολίτες, που
χειροτέρευσε όλες τις επιδόσεις του Κράτους, που χρησιμοποιεί το Κράτος ως
κομματικό λάφυρο. Η Κυβέρνηση
ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, λόγω ιδεοληψίας και εμμονών, ανέκοψε την μεταρρυθμιστική δυναμική
και την αναπτυξιακή πορεία της χώρας. Και αυτό, φαίνεται ανάγλυφα στον τρόπο
που μεταχειρίστηκε την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Για αυτό, κυρίες και κύριοι,
εκτιμούμε ότι χρειάζεται, το συντομότερο, πολιτική αλλαγή.
Η δική μας πρόταση είναι η διεκδίκηση ζωτικού
δημοσιονομικού χώρου από τους πιστωτές μας μέσα από την αποφασιστική και ταχεία
υλοποίηση μεταρρυθμίσεων.
Μόνον αυτό το όπλο έχει απομείνει στη φαρέτρα μας,
αλλά η Κυβέρνηση του κ. Τσίπρα δεν μπορεί και δεν θέλει να το χρησιμοποιήσει.
Εμείς μπορούμε. Και είμαστε έτοιμοι. Έτοιμοι να οδηγήσουμε την Ελλάδα στην
οριστική έξοδο από την κρίση. Στην επίτευξη του στόχου αυτού, καθοριστικό ρόλο
θα έχει η αναβαθμισμένη, ισχυρή Τοπική Αυτοδιοίκηση. Η μεταρρύθμιση και ο
συνολικός εξορθολογισμός της θα απελευθερώσει δυνατότητες που έχει η χώρα.
Είμαι βέβαιος ότι, τόσο στο σχεδιασμό, όσο και στην υλοποίηση αυτών των στόχων
η ΚΕΔΕ θα είναι ένας πολύτιμος σύμμαχος. Προσβλέπω σε στενή συνεργασία. Σας
ευχαριστώ για την προσοχή σας και εύχομαι καλή επιτυχία στο συνέδριό σας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου